Author: | Category: Новини транспорту |

Вже майже двадцять років про це багато говориться і у 1999 – му навіть була підписана угода з вітчизняним інвестором на будівництво таких автошляхів зі Львова до Краківця та від Львова до Бродів. Однак далі декларацій про наміри справа так і не пішла. Як з’ясувалося, на заваді реалізації амбітних проектів стало вітчизняне законодавство. Однак минулого року до нього були внесені деякі зміни.

Нині знову постало запитання: чи пощастить головному дорожньому відомству країни таки зацікавити потенційних інвесторів і розпочати будівництво автобанів.

Протягом трьох останніх років юридичним партнером «Укравтодору» була компанія «Василь Кісіль та Партнери», яка і опікувалася супроводженням вітчизняних концесійних проектів. Йшлося про ділянки доріг від Львова до Краківця та від Львова до Бродів. Після тривалого ходіння по муках юристи дійшли висновку, що реалізувати задумане, мабуть, так і не пощастить. І причин тому є декілька.

Як відзначає адвокат юридичної фірми Наталія Доценко-Білоус, проблема полягає в колізії, яка виникла між двома ключовими законами, покликаними саме регулювати стосунки між концесіонерами. Це закон України « Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», у якому визначено механізм вибору концесіонерів,та закон « Про державне та приватне партнерство», який також регулює механізм утворення концесії. У цих законах є різночитання щодо проведення концесійного конкурсу та практичної реалізації партнерства між приватними структурами та державою.

Загалом юрист стверджує, що нині є достатньо реальних інвесторів, які готові вкладати гроші в концесії. Однак будь яка угода про спільну діяльність інвестора та держави може бути укладена виключно за згодою кабінету міністрів та через конкурс. І це ускладнює договірний процес. До того ж в законі передбачено, що партнер від держави може на власний розсуд розірвати таку угоду. Погодьтеся, умови досить непривабливі, м’яко кажучи. І лише самогубець за цих умов захоче фінансувати будівництво наших автошляхів. Однак в головному дорожньому відомстві країни налаштовані значно оптимістичніше.

Заступник голови Укравтодору Євген Прусенко переконаний, що в цілому ці закони дозволяють працювати на умовах концесії, чи на умовах державного та приватного партнерства. І сприятимуть цьому зміни, які внесені у закон «Про концесію на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг». Вони дають можливість гарантувати інвесторам повернення інвестицій. Якщо раніше цього не було, то зараз це є.

 

Змінам до закону вже майже рік, а якихось конкретних пропозицій від інвесторів поки що так і не надійшло. Можливо їм потрібно більше часу, щоб усвідомити свої вигоди, а може є якісь інші причини, що стримують бажаючих вкласти гроші у будівництво та реконструкцію наших доріг…

Тож поки що чекаємо.

Джерело: asmap-inform.org
Фото з сайту zastavki.com